1. POLOLETÍ
Práce s písněmi (ze zpěvníku i dle vlastního výběru žáků)
- průběžné celoroční zařazování vhodných hudebních činností k probíranému tematickému celku
Lidová píseň – znaky, druhy podle místa vzniku a úlohy v životě lidí
Zlidovělá píseň
Lidové písně české (s nářečními prvky), moravské a slovenské a jiných zemí, písně umělé (jejich hudební realizace)
Hlasová hygiena v době mutace (vývojové změny lidského hlasu, opakování názvů zpěvních hlasů)
Hlasové rozcvičky
Škodlivé vlivy na hlas (alkohol, kouření, únava, přepínání atd.)
Harmonická mollová stupnice
Homofonie, polyfonie (vznik, hudební tvůrci )
Vokální polyfonie – zpívaný vícehlas, instrumentální polyfonie – fuga
Lidové a umělé písně s vánoční tematikou, jejich hudební realizace
Souhrnné opakování hudební teorie
Hudební formy: koncert ,sonáta, sonátová forma) – charakteristika, vývoj, autoři, poslech hudebních ukázek
2. POLOLETÍ
Tanec a jeho spojení s hudbou – lidový tanec podle místa výskytu a jeho funkce
Balet – vývoj, osobnosti, tvůrci (vliv pantomimy)
Výrazový tanec, společenský tanec (klasický, moderní tanec)
Hudební formy: symfonie, symfonická báseň (programní hudba) – charakteristika, vývoj, autoři, poslech hudebních ukázek
Programní hudba a literární podněty
Hudba duchovní a hudba světská (vznik, autoři, náměty, nejstarší památky)
Muzikál (vznik a vývoj, světový a český, filmový a jevištní)
Muzikál a výtvarné divadelní prostředky
Taktování – taktovací schémata , gesta v taktování (osobnost dirigenta, sbormistra)