1. POLOLETÍ

Práce s písněmi (ze zpěvníku i dle vlastního výběru žáků)

  • průběžné  celoroční zařazování vhodných hudebních činností k probíranému tematickému celku

Lidová píseň – znaky, druhy podle místa vzniku a úlohy v životě lidí

Zlidovělá píseň

Lidové písně české (s nářečními prvky), moravské a slovenské a jiných zemí, písně umělé (jejich hudební realizace)

Hlasová hygiena v době mutace (vývojové změny lidského hlasu, opakování názvů zpěvních hlasů)

Hlasové rozcvičky 

Škodlivé vlivy na hlas (alkohol, kouření, únava, přepínání atd.)

Harmonická mollová stupnice

Homofonie, polyfonie (vznik, hudební tvůrci )

Vokální polyfonie – zpívaný vícehlas, instrumentální polyfonie – fuga

Lidové a umělé písně s vánoční tematikou, jejich hudební realizace

Souhrnné opakování hudební teorie

Hudební formy: koncert ,sonáta, sonátová forma) – charakteristika, vývoj, autoři, poslech hudebních ukázek

2. POLOLETÍ

Tanec a jeho spojení s hudbou – lidový tanec podle místa výskytu a jeho funkce

Balet – vývoj, osobnosti, tvůrci (vliv pantomimy)

Výrazový tanec, společenský tanec (klasický, moderní tanec)

Hudební formy: symfonie, symfonická báseň (programní hudba) – charakteristika, vývoj, autoři, poslech hudebních ukázek

Programní hudba a literární podněty

Hudba duchovní  a hudba světská (vznik, autoři, náměty, nejstarší památky)

Muzikál  (vznik a vývoj, světový a český, filmový a jevištní)

Muzikál a výtvarné divadelní prostředky

Taktování – taktovací schémata , gesta v taktování (osobnost dirigenta, sbormistra)